Kuidas toimida ühingu pankroti väljakuulutamisel?
Jaak Roosaare ja Planet 42-ga seotud ühingute pankrottide väljakuulutamisega seoses oleme kokku pannud juhise, kuidas käituda võlausaldajana pankroti …
Alates 28. maist 2022 kehtivad kõik 2019/2161/EL ehk „Omnibus“ direktiivi alusel Eestis tehtud seadusemuudatused. Käesolevalt toovad Evelin Kanter, Ringo Heidmets ja Tristan Karu välja mõned punktid, mille osas meilt enim nõu on küsitud.
Kollased hinnasildid ehk tegeliku hind ja allahindlused. Igas hinna alandamise teates tuleb nüüdsest ära näidata varasem odavaim hind, mida ettevõtja kohaldas vähemalt 30 päeva jooksul enne hinna alandamist. Kaupleja ei või luua ettekujutust kunstlikult suuremast allahindlusest. Sellega kaitstakse tarbijat ebaausate kauplemisvõtete eest.
Libaarvustused ehk tarbija vastukaja:
Automatiseeritud hinnastamine ehk tarbija käitumise järgi hinna kohandamine tähendab, et tarbijat tuleb informeerida sellest, kui hind, millega talle teenust või toodet pakutakse, on kohendatud automaatse algoritmi kaudu personaalselt tema järgi. Näiteks olukorras, kus süsteem tõstab lennupiletite hinda, kui tarbija on teatud arv kordi sama IP-aadressiga seadmest veebilehte külastanud, tuleb tarbijat sellest teavitada.
Tarbija jaoks suurendab uus direktiiv informeeritust ja kaupmehe jaoks nõuet läbipaistvamaks tegevuseks vastutustundlikumalt, kuna avaldada tuleb spetsiifilisemat ja täpsemat informatsiooni kuvatava kohta.
Lisaks sätestab direktiiv veel palju muud ebaausate kauplemisvõtete kohta. Tutvuge direktiiviga lähemalt https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:32019L2161